söndag 19 oktober 2008

Tre önskningar



Den första boken jag fick av min hemlige bokvän, Tre önskningar av Liane Moriarty, har blivit liggande ett tag orecenserad. Detta beror inte på att jag inte gillade den, stackars bokvännen måste ju ha börjat undra, utan på att det, som sagt, varit mycket ett tag...

Tre önskningar handlar om trillingarna Kettle i Sydney under en period när mycket händer i deras liv. Det är på sätt och viss en chic lit-roman, alla de klassiska ingredienserna till en sådan finns med, men jag tycker ändå att den här boken har lite mer tyngd än många andra i samma genre. Glädje blandas med sorg och vrede, och det finns inte alltid några enkla och självklara lösningar till trillingarnas problem. Jag gillade den här boken, den är lättläst utan att vara för banal, och den är samtidigt underhållande! Är du ute efter en varm bok med vissa chic lit-ingredienser men med lite mera djup är det här definitivt något för dig!

Betyg: ♥♥♥♥-

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen vad roligt att du gillade den! Och jag blir nyfiken på att också läsa den, när jag läser vad du skriver. Låter bra den har mer tyngd än andra i genren... Ja, snart är det bara ett paket kvar. Får mig också att inse hur fort en höst går, i augusti kändes november oändligt långt bort. Ett tema är utfunderat som jag hoppas du ska gilla.

//Din bokvän