tisdag 14 oktober 2008

Biten



Min hemliga bokvän uppfyllde min önskan om att få Om jag kunde drömma av Stephanie Meyer, som jag trots alla skriverier fortfarande inte skaffat mig. Jag kastade mig så klart över boken när den landade i brevlådan! Boken behöver nog ingen närmare presentation, jag misstänker att jag är bland de sista i bloggvärlden att läsa den här vampyrromanen.

Och, vad tyckte jag då? Jo, jag får nog hålla med både de som risat och de som rosat boken till viss del. Det här är inget finlitteratur, språket är enkelt och skulle kunna ha varit hämtat ur en tantsnuskroman eller novellsamling. Inte heller är storyn komplicerad - men ändå har den här boken något som gör att den är svår att lägga ifrån sig! Man sugs in i berättelsen och måste läsa vidare för att få veta hur det går för Bella och Edward. Bitvis är boken riktigt spännande och jag snabbläste för att komma till upplösningen. Självklart kommer jag att forsätta följa den här blodiga kärlekshistorien!

Betyg:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi jag fick dig fast! Kanske bara är jag kvar som har den oläst? Hoppas du gillar de andra böckerna i paketen också...

Anna sa...

Absolut! Ser fram emot november, fast med lite sorg i hjärtat - det är ju sista paketet!