torsdag 23 oktober 2008

Fredag

Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen har jag varit nyfiken på länge, men inte fått tag på trots en del letande. Påmind av magix gjorde jag ett nytt försök och lyckades klicka hem den i begagnad version för 50 spänn från Bokbörsen, så nu ser jag fram emot paket om några dagar! Då borde även mitt paket från Bokus komma fram, med ett par nya tyska deckare. På tal om det tyska deckare har jag bara några sidor kvar i månadens tyska – rapport kommer i helgen! Bokutmaningen bokmoster nämner kommer garanterat att bli uppfylld nästa år, bara genom att fortsätta med min kurs kommer jag automatiskt att läsa ett antal tyska, även om jag begränsar mig genremässigt.

1 kommentar:

Bokmoster sa...

Kul, Anna! Mitt tyska läsprojekt går 2009 in på sitt tredje år, även om det i år varit något vilande. Jag säger som Marianne: nu skulle jag inte kunna undvika tysk litteratur om jag så skulle vilja! Och så ser jag förstås fram emot att läsa om dina nya tyska deckare.