onsdag 29 oktober 2008

Sen tar vi Berlin


Sen tar vi Berlin av Moa-Lina Croall handlar om 20-åriga Lou och hennes några år äldre kompis Julia, som bestämmer sig för att strunta i allt hemma och dra till Berlin. Väl där söker de upp ett ockuperat hus som bebos av en samling unga kvinnor. Lou och Julia välkomnas av de boende och hittar sina platser i gänget. För Lous del blir resan inledningen på en intensiv kärlekshistoria, men boken handlar även om vänskap och om att finna sig själv.

Jag gillar verkligen språket i Sen tar vi Berlin, det är snygga formuleringar och texten flyter bra. Handlingen är också gripande, även om jag säkert hade uppskattat den här boken ännu mer om jag varit några år yngre. Personerna i boken befinner sig på ett ställe i livet som jag passerade för ganska många år sedan, men hade jag läst den när jag själv var strax under tjugo och mer osäker på mig själv och livet hade jag nog älskat den här boken!

Betyg: ♥♥♥♥

Inga kommentarer: