lördag 27 december 2008

Tillbaka igen

Julmaten är uppäten, alla paket utdelade och vi är tillbaka hemma i huset igen. Hoppas att ni haft en bra jul!

Under granen gömde sig Nattfåk av Johan Theorin, Allt är vind av Le Clézio och I trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard. Den senare har jag redan läst och skrivit om - då som nu fick jag den av pappa, med bara ett halvårs mellanrum... Hade inte hjärta att påpeka det för honom, den får bli en gå-bort-present vid lämpligt tillfälle i stället.

Med läsningen går det lite trögt, ska rapportera min sista kursbok i tyska om en vecka men har inte riktigt fastnat i den. Trots att jag har en stor hög med böcker jag skulle vilja läsa under ledigheten ger jag mig själv förbud att plocka upp någon ny innan kursboken är utläst.

Inga kommentarer: