onsdag 3 december 2008

Restrött

Även om jag gillar Tyskland så hoppas jag på att få stanna hemma resten av tiden fram till jul. Det vore skönt att slippa bo i resväska ett tag, och att slippa fara fram och tillbaka hela tiden.

Fördelen med själva resandet är så klart att man utan dåligt samvete kan ägna några "arbetstimmar" åt att läsa! Mig äger ingen av Åsa Linderborg är jag säkert en av de sista att läsa, och mina förväntningar var ganska höga efter alla hyllningar den fått. Det brukar som bekant leda till besvikelse, men inte i det här fallet! Snarare kände jag att boken faktiskt var precis vad jag hade väntat mig, varken mer eller mindre. Antagligen skulle den här recensionen blivit lite mer intressant (och mer omfattande) om jag hade blivit överraskad åt något håll...

För mig som precis flyttat till Västerås var det kul att läsa en bok som utspelar sig i nya hemstaden, och trots att jag ännu inte känner till stan särskilt bra kunde jag se framför mig precis var huvudpersonerna befann sig.

Inga kommentarer: