måndag 10 november 2008

Nostalgitripp!

Min hemliga bokvän flaggade redan för några veckor sedan att temat inför sista paketet i Pocket & Prassel 2.0 var uttänkt och färdigt. Ända sedan dess har jag gått omkring och varit sådär förväntansfull och nyfiken som man kan bli när man vet att man kommer att få en glad överraskning! Tänk dagen före julafton när man var liten. Idag kom paketet äntligen, och som vanligt har min hemliga bokvän överträffat sig själv! Temat i paketet är 80-talet, och min hemliga vän har verkligen gått in för det här temat! Förutom två pocketböcker som jag inte kände till sedan tidigare, Hello Love av Charlotta Cederlöf och Någon slags extas av Johan Kinde (en klocka ringer lite svagt, jag har säkert läst om den senare) fanns en mängd tidstypiska godisar. Vad sägs bara om Hockeypulver, Jenka tuggummin, nötcréme, halsband, godis som "poppar", Dumleklubbor... Jag tänker inte ens försöka räkna upp allt, bättre att visa er en bild. Lägg särskilt märke till själva godispåsen, den har jag inte sett på många år! Jag och M diskuterade den för ett tag sedan, vi konstaterade att det har hänt en del på den fronten sedan vi var små - från en påse med platt botten till de mindre kassar som vissa stormarknader har, där man lätt får plats med några kilo godis. Jag föredrar den här nostalgi-påsen i alla fall...



Som pricken över i fanns även ett klassiskt blandband med i paketet, ni vet sånt ett där som man gjorde på åttiotalet med alla sina favoritlåtar. Fantastiskt att en person jag inte känner tagit sig tid att fixa ihop ett band med klassiska favvo-låtar till mig. Lycka!

Vilken final på Pocket & Prassel 2.0! Med sorg i hjärtat konstaterar jag att det här var sista paketet, men jag hoppas att vi hörs igen via bloggarna, bokvännen. Du har verkligen lyst upp min höst! Tusen tack och många kramar!

3 kommentarer:

Barnboksbloggen sa...

Wow, vilket genomtänkt paket. Det måste ha tagit ett bra tag att komma på och komponera ihop allt detta. Själv väntar jag just nu på mitt tredje Pocket & Prassel och så har jag anmält mig till Julklappspåse Large. Mycket att se fram emot :-)

Hermia Says sa...

Roligt du gillade det! Och ja, visst är Hermia avsändaren ;-) Det har varit jätteroligt att skämma bort dig, försöka hitta sådant som skulle kunna passa just dig, som jag alls inte känner... Enjoy nu!

Anna sa...

carola: Ja, visst blir man imponerad! Har gått omkring och myst i flera dagar efter att ha fått paketet. Funderar också på Julklappspåse Large, men har inre riktigt bestämt mig ännu...

hermia: Trodde det var någon från Uppsala först, eftersom påsarna var poststämplade där. Tur att sista påsen innehöll en liten ledtråd, annars hade jag nog inte kunnat gissa. Som sagt, du har verkligen skämt bort mig!