söndag 9 november 2008

Jessika Jungs saknad

Har svårt att bestämma mig för vilken kategori Jessika Jungs saknad av Elisabeth Gilek borde placeras i. Boken handlar om Jessika, vars pojkvän blir knivskuren till döds under sitt arbetspass som väktare, och den första tiden efter dådet. Den handlar om Jessikas sorg och om det som blir hennes sätt att bearbeta den, att göra egna efterforskningar om vem som dödade Johan. Jag trodde att det här skulle vara en klassisk deckare, och eftersom den var något helt annat än jag väntat mig tog det ett tag innan jag kom in i boken. Jag tyckte till och med att den var riktigt seg första 100 sidorna, och funderade på att ge upp, men till slut fastnade jag ändå i den. Slutbetyget blir dock ändå sådär. Helt ok som underhållning, men det finns andra böcker jag hellre skulle rekommendera.

Betyg: ♥♥♥

Inga kommentarer: