söndag 24 augusti 2008

Slappar-läsning

Mitt läsprojekt går framåt, och jag har betat av ett par kapitel i min första tyska deckare. Det går långsamt, men jag är nöjd och glad över att jag hänger med så bra som jag faktiskt gör! Ibland får jag läsa om ett stycke en gång för att vara säker på att jag förstått, fast det går ändå bättre än jag trodde det skulle göra. Men, särskilt avslappnad läsning har det inte blivit, och det finns trots allt gånger när jag inte vill behöva vara så fokuserad på vad jag läser. I sängen innan jag ska sova t.ex., eller till frukosten (jag och M sitter med varsin bok framför näsan och tiger oss igenom våra frukostar, socialt eller hur!), så jag har varvat den tyska med Babbeldrottningen av Meg Cabot.



Babbeldrottningen är en typisk chic-lit med alla ingredienser man förväntar sig av en sådan, och den funderar riktigt bra! Jag drog mig först för att läsa den eftersom baksidetexten gav mig intrycket att boken var en upprepning av Mina hemligheter av Sophie Kinsella, men trots att det finns drag av likheter mellan böckerna är de mer olika än man skulle kunna tro. För egen del gillar jag nog Kinsella bättre än Cabot, men jag kommer säkert att läsa fler böcker om Babbeldrottningen, enligt uppgift ska det här vara första delen i en ny serie. Som avslappningsläsning att varva något tyngre med fungerade den här boken toppen!

Betyg: ♥+

2 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken deckare är det du läser?

Anna sa...

Det blev Der Kindersammler efter allt gott Bokmoster skrivit om den. Ska sätta mig och titta igenom litteraturlistan ikväll, min man åker till Tyskland på tjänsteresa nästa vecka, så jag tänkte att han skulle få shoppa åt mig på plats. Kanske en Krystyna Kuhn? Hon finns inte med på litteraturlistan, men det verkar som att man ska se den som en tipslista och att man kan välja ganska fritt själv.