lördag 23 augusti 2008

Fladdermusmannen


Efter att ha börjat med bok fyra och fem i serien i Harry Hole blev jag sugen på att läsa alla böckerna av norrmanen Jo Nesbø. Den första i serien, Fladdermusmannen, är en bra deckare även om den inte når upp till samma höjd som t.ex. Djävulsstjärnan. Kul med en deckare som utspelar sig i Australien, det tror jag inte jag läst någon som gjort tidigare. Jag och M ska dit nästa jul och nyår (jo, här planerar vi långsiktigt!), vilket gjorde det extra skoj att läsa den här boken. Ser fram emot att läsa resten av serien, fast nu får det vänta ett tag, för min del är det tyska deckare som gäller just nu!

Betyg: ♥+

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är verkligen nyfiken på den här författaren! Läser så mkt om dessa böcker överallt. Det är alltså den här boken man skall börja med då?! Får väl önska den av min hemliga bokvän då! *Ler*

Anonym sa...

therese: Tycker absolut att du ska läsa om Harry Hole! Kom bara ihåg stt första boken inte är riktigt lika bra som de senare i serien, så att inte dina höga förväntningar gör dig besviken!