lördag 7 mars 2009

På tyska


Min kurs är som sagt över, men jag fortsätter att läsa tyska deckare. Tipsad av både Bokmoster och marianne gav jag mig på Die Therapie av Sebastian Fitzek, och jag blev absolut inte besviken! För den här boken passar alla floskler som "spännande från första sidan" in - jag fastnade totalt och kunde knappt släppa boken innan jag fick veta hur allt hängde ihop. Och slutet är minst sagt oväntat! Der Seelenbrecher av samma författare ligger i hyllan och väntar - någon som läst den? Håller den lika hög klass som Die Therapie har jag en riktigt bra deckare att se fram emot.

3 kommentarer:

Bokmoster sa...

Vad kul att du också gillade den! Seelenbrecher har jag inte läst, däremot en annan av Fitzek: Amokspiel, som tyvärr inte var lika spännande. En helt annan typ av bok.

Marianne sa...

Die Therapie är Fitzeks hittills bästa.
Undvik Das Kind, den är kort sagt kass.

Jag har inte heller vågat mig på Seelenbrecher, men den väntar i hyllan.

Anna sa...

Bokmoster: Synd att Amokspiel inte var lika bra...

Marianne: Ska absolut ge Seelenbrecher en chans - lovar att rapportera sedan (när det nu blir...)