onsdag 18 februari 2009

Utmaning!

Bokmoster har utmanat mig, och det kan jag så klart inte motstå! Utmaningen ser ut som följer:

1. Ta fram en bok du gillar och som har minst 123 sidor
2. Slå upp sidan 123
3. Leta efter 5:e meningen
4. Citera de följande 3 meningarna
5. Skicka vidare till minst en av dina bokvänner

En enkel utmaning kan tyckas, men se redan på punkt tre gick det fel. I boken jag rotat fram, gamla favoriten To kill a Mockingbird av Harper Lee som jag funderat ett bra tag på att läsa om, innehåller sidan 123 nämligen bara två ord - PART TWO. Fick därför plocka fram en annan gammal goding, Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren, i stället.

Kardinalen reste sig ur fåtöljen och började gå runt i rummet med händerna knäppta bakom ryggen. Han stannade vid det lilla altaret där en bibel låg uppslagen, och rörde lätt vid pärmen med en mycket vackert filad nagel.

"Ni menar att pojken skulle vara ett djävulens språkrör?" sade Schuster.

Såhär i efterhand blev det ju inte så dumt ändå - förutom att jag fick ännu en bok på min vill-läsa-igen-lista...

Jag skickar utmaningen vidare till Finland och Bokbabbel.

Inga kommentarer: