måndag 14 september 2009

Nja


Jag brukar gilla Anna Jansson deckarserie om kriminalpolisen Maria Wern, men Inte ens det förflutna levde inte upp till mina förväntningar. En intrig som hämtad ur en amerikansk B-skräckfilm, karaktärer som känns överdrivna och inte särskilt trovärdiga och aningen för många sammanträffanden och mord för att det ska kännas realistiskt. Boken är desutom ganska rörig och dåligt genomarbetad. Kanske är jag gnällig, men jag stör mig på fel som det på sidan 183, där en person först sitter och jobbar i vardagsrummet, i stycket efter står det att "från sitt arbetsrum kunde han se" och några rader längre ner sitter personen i fråga i vardagsrummet igen...

"Anna Janssons bästa hittills" står det på framsidan. Jag håller inte med, i mina ögon är Inte ens det förflutna den klart svagaste delen i serien hittills. Jag hoppas på bättring till nästa bok!

Inga kommentarer: