onsdag 23 juli 2008

Mission failed

Två saker hade jag bestämt mig för att genomföra under semestern:

  • Läsa en bok på tyska
  • Minska att-läsa-högen

Båda punkterna har jag misslyckats med. Med fyra dagar kvar innan det är dags att börja jobba inser jag att det inte kommer att bli någon deckare på tyska. I år heller. Trots att det står ett exemplar i min bokhylla som jag verkligen vill läsa. Det är bara det att det finns så många andra böcker jag också vill läsa. Som går så mycket enklare och snabbare att ta sig igenom, och därför ger mer njutning. Men jag ska - i höst kanske...

Inte heller har jag minskat min att-läsa-hög (hög och hög, numera fyller mina olästa böcker närmare en halv bokhylla, och ger mig konstant dåligt samvete). Efter ett par beställningar från Bokus har högen snarast ökat. Det är ju så kul att köpa böcker!

3 kommentarer:

Bokmoster sa...

Tack för länken! Som du säkert har sett är min egen blogg inte särskilt aktiv just nu, men jag hoppas komma igen till hösten. Tittar in snart igen för att se om du kommer i gång med tyskaläsningen - tar gärna emot lite nya boktips! Hej så länge!

Anna sa...

bokmoster: Det var faktiskt du som inspirerade mig att börja läsa tyska böcker även om det ... host ... gått lite segt. Överst på min lista står Der Kindersammler, som jag tänker börja läsa snart!

Bokmoster sa...

Der Kindersammler rekommenderar jag verkligen - som du säkert redan vet! Däremot har jag ett tag nu hållit på med författarens andra bok, Hexenkind. Hade höga förhoppningar förstås, men kan tyvärr inte säga att den håller samma klass som föregångaren.