fredag 18 juli 2008

Eremitkräftorna


Eftersom jag tidigare läst den hyllade Berlinerpopplarna ville jag veta hur det gick för familjen Neshov, och tog med uppföljaren Eremitkräftorna på segelsemestern. Kan inte säga att jag sällar mig till skaran som tycker Anne B. Ragdes böcker är såå fantastiska, men som avslappning en semesterdag fungerar de fint. Handlingen utspelar sig i sakta mak, ganska förutsägbar men trots det lite mysig. Storyn är nog ingen som kommer lämna några djupa spår - vilket bevisas av att jag glömt mycket av Berlinerpopplarna och att det därför tar ett tag innan jag kommer in i berättelsen. Kan nog tycka att boken blir aningen seg ibland, men eftersom den är ganska snabbläst är det inget stort bekymmer. Jag gillar partierna som handlar om det homosexuella paret Erlend och Krumme bäst, de tillför lite krydda till boken!

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

jepp, erlend och Krumme är bäst, annars skulle det bli för ångest-igt!

Alltid kul med läsare på bloggen även om de inte gör så mycket väsen av sig :) Klart att du får länka till min blogg, det är ju bara roligt!